Køb en bid af Bornholm og gør den økologisk

Hjælp Bornholms Økojord A/S med etableringen ved at støtte foreningen.

Foreningen ØkoBornholm f.m.b.a. udbyder aktier i det kommende selskab Bornholms Økojord A/S, som en investeringsmulighed i at udbrede økologisk fødevareproduktion på Bornholm. Gennem opkøb af jord og gårde skal selskabet medvirke til at flere unge jordbrugere kan komme i gang med økologisk landbrug, øge den økologiske produktion på Bornholm og udfolde liv og aktivitet på landet og til at katalysere det eksisterende økosystem af producenter, forarbejdere og forhandlere.

• Økojord – for jordbrugets fremtid og mere liv på landet – ved at understøtte generationsskifte i landbruget, diversitet i dyrkningsformer og fremme tilflytningen til Bornholm.
  • Økojord – for lokal fødevareproduktion – ved at udvikle og udvide den bornholmske fødevareproduktion og gøre lokalt producerede fødevarer tilgængelige for bornholmerne og øens gæster.
  • Økojord – for klimatilpasning, biodiversitet, rent grundvand og dyrevelfærd – ved at skabe bæredygtige og langtidsholdbare løsninger.

Hvis du ikke lige står og har penge til at købe dine egne aktier for, men gerne vil støtte formålet, så kan du 12. juni – 31. december 2020 give penge til foreningen ØkoBornholm, der stifter Økojords-selskabet. Så køber foreningen aktier for pengene.

Læs mere på oekobornholm.dk

På medlemsmødet 27. oktober blev det besluttet, at Enhedslisten Bornholm tegner for 15.000 kr. aktier i Bornholms Økojord A/S.